خمخـانه

هــــزارتـــــــــوی اندیشـه

خمخـانه

هــــزارتـــــــــوی اندیشـه

چگونه به ددیگران اعتماد کنیم؟

بسیاری ازما درروابطمان(دوستیها.ازدواج ویاروابط کاری و شغلی) با اطرافیان گاهی اوقات باشکست مواجه شده ایم وحتما بسیاری ازمواقع آنرادرنتیجه اعتمادنابجا دانسته ایم وپیش خودمان دستمان را داغ کرده ایم که دیگر به کسی اعتماد نکنیم که اصلا اینروزها کسی ارزش اعتمادکردن راندارد! بگذریم اما مگر می شود به دور خود حصاری کشید ودردنیایی از بی اعتمادی زندگی کرد؟

خوب با اینحال چاره کار چیست؟ (البته شایدکمی کلیشه ای بنظربیایداما خودم به شخصه آنرا آزموده ام و نتیجه خوبی گرفته ام پیشنهاد میکنم شما هم آنرابکارببندید فقط کافیه توی پس زمینه ذهنتون نکاتی روبخاطرداشته باشید این مثل یه فرمول راه روبه شمانشون میده) مهمترین اصل قبل ازایجادرابطه این است که بدانید شما قرار نیست به کسی اعتمادکنید بلکه باید به خودتان اعتماد کنید خواسته ها وتواناییهای خودتان را بشناسید به زبان ساده تراز این رابطه چه می خواهید؟آیامی توانیدازپس این رابطه برآییدیانه؟.حالا خیلی راحت میتوانیدباطرف واردگفتگوشویدچراکه می دانید چه می خواهید.براحتی می فهمیدکه چه کسانی قابل اعتمادند. کسی که ارزشها.رفتار وگفتارش یکی باشد .یعنی بین ارزشهایی که به آن پایبنداست وحرفهاو کارهایی که ازاوسرمیزندتناقضی وجودنداشته باشد تنهادراینصورت است که فرد در مواجهه با مسائل مختلف رفتاری قابل انتظارواعتماد شما خواهدداشت چراکه اوراازابتدا همانطورکه هست پذیرفته اید.

باتشکرازتوجه شما




 

نظرات 2 + ارسال نظر
رضا دوشنبه 21 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 12:51 ق.ظ http://rniazi.blogsky.com/

من هم فکر میکنم اعتماد به نفس ودانش ره گشاست و مطالب این پست برای برقراری رابطه بسیار مفید وحائزاهمیت است.

رضا دوشنبه 21 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 01:03 ق.ظ http://rniazi.blogsky.com/

بازم سلام راستش وقتی قسمت اول این پست رو خواندم میخواستم بگم من هم با وجودی که سن وسالی ازم گذشته چند بار دستم رو داغ کردم ولی بقول شما نمیتوان دور خودم حصار بکشم.
چند وقت قبل یکی که خیلی بهم محبت داشت وبرای پست های وبم نظر میگذاشت گفت دار زردتشتی میشه وداره تحقیق میکنه .منه از همه جا بیخبر شروع به گفتگو برای کمک به انتخاب صحیح وی مثلا کردم و ابهامات دین زردتشت را مطرح کردم که ...........نگو بابا قرار بوده طرف منو زردتشتی کنه ......وهمه اینها فیلم هندی بود...............اینترنت عجب دنیای عجیبیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سلام به دوست نازنینم .راستش این پست موردعلاقه من توی وبلاگمه که برداشت فکری من ازبرنامه یه روانپزشک بود واقعا خیلی جاها بدردم خورده.بنظرم فرمول" گفتار.رفتار.ارزشها" شماروهم یاد شعار زردشت انداخته.میشه تصورکرداززمانهای دورتاامروزحقیقت وراههای رسیدن به آن همواره به بیانهای مختلفی گفته شده.خوشحالم که موردتوجهت قرارگرفته

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد